• Algemene ledenvergadering: nieuwe tenues en (nog) geen boete voor verzaken bardienst

• Nieuwe tenues voor alle leden. Daarmee wil Zwaluwen Utrecht 1911 het voetbalseizoen 2019-2020 vanaf de eerste aftrap extra glans geven.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van woensdag keek het bestuur van Zwaluwen Utrecht 1911 terug op het afgelopen jaar en gaf een toelichting op de plannen voor komend seizoen. Onderdeel daarvan is de verplichte aanschaf van een nieuw outfit voor de leden. Door de vele wisselingen van leveranciers in de afgelopen jaren, is op de velden een allegaartje aan voetbalkleding te zien. Door zeer slechte ervaringen met Footballshop heeft het bestuur besloten om naar een andere leverancier op zoek te gaan. De keuze is gevallen op de combinatie Intersport/Twinsport Craft die in tegenstelling tot Footballshop wel over fysieke winkels beschikt. De tenues worden betaald via een eenmalige contributieverhoging (senioren: € 37,50 junioren € 35,50) . U-pas houders kunnen de outfit met hun pas betalen.

Bardiensten

Hoewel het niet-nakomen van bardiensten door sommige leden voor veel ergernis zorgt, besloot de vergadering vooralsnog geen boete in te stellen zoals het bestuur aanvankelijk voorstelde. Voorzitter Ton Wesseling zei te willen zoeken naar een nieuwe manier om de discipline te vergroten.

Scheidend penningmeester Edwin Coenen gaf een toelichting op de begroting. Die laat een bescheiden overschot zien. Coenen wordt komend seizoen opgevolgd door twee penningmeesters: Mohamed Sulaiman en Jan Willem Peters. Samen willen zij er onder anderen voor zorgen dat de inning van contributies tot 99 procent zal stijgen.

Nieuwe bestuursleden

Ook voor andere posities treden nieuwe bestuursleden aan. Glenn Bronkers wordt de nieuwe voorzitter voor de senioren, Joris-Jan Berens volgt Tjeerd de Boer op als jeugdvoorzitter. De Boer vervolgt zijn bestuurscarrière als voorzitter vrouwenvoetbal. Arjan Paans treedt aan als bestuurslid communicatie, Josien Kuiper is in het nieuwe bestuur verantwoordelijk voor activiteiten en participatie.

Secretaris Gerrit Schrotenboer verzorgde de (concept) notulen van de ALV die in bijgevoegd document te lezen zijn.

notulen ALV12jun19.docx

Clubhistorie

In de rondvraag vroegen diverse leden van verdienste aandacht voor het verdwijnen van een serie foto's van topteams uit het rijke verleden van de club. Na een verfbeurt van de entree twee jaar geleden, keerden de foto's niet meer terug op hun oude plek. Dit tot verdriet en onbegrip van deze leden van wie sommigen al meer dan een halve eeuw actief lid zijn van de club. Voorzitter Wesseling toonde begrip voor de ergernis hierover en beloofde met de leden in gesprek te gaan over een nieuwe plek voor de foto's waarmee de rijke clubhistorie eer wordt aangedaan.